Appendix

Case 1 – Radio Advertisement for “March for Universal Suffrage” (“普選大遊行”廣告) broadcast on Channel 1 of the Hong Kong Commercial Broadcasting Company Limited (CR) on 26 April – 2 May 2010. 
     322 members of the public complained about the radio advertisement for “March for Universal Suffrage” (“普選大遊行”廣告). The main substance of the complaints was that the advertisement featuring a Legislative Council Member (LegCo Member) promoting a then upcoming event “普選大遊行” (March for Universal Suffrage) on 2 May 2010
 broadcast on Channel 1 of the CR was of a political nature and was broadcast in violation of paragraph 28 of the Radio Code of Practice on Advertising Standards (Radio Advertising Code). Some complainants also alleged that the advertisement and the slogan “爭取普選” (fight for universal suffrage) might have the effect of canvassing votes for the candidates running for the then upcoming 2010 Legislative Council By-election (By-election) to be held on 16 May 2010 and that its broadcast was unfair to other candidates for the By-election and might be in breach of the relevant election regulations. A few complainants alleged that the advertisement or its remark “係時候普選啦！” (it’s time for universal suffrage) was misleading.
 

     In line with established practice, the BA had considered the complaint case in detail, including the representations of CR and the advertiser. The BA’s findings are set out below.   

BA’s Findings

Paragraph 28 of the Radio Code of Practice on Advertising Standards (Radio Advertising Code)

     Having regard to the facts of the case and the information from the website of the Alliance for Universal Suffrage about the event, the BA considered the March a political activity. Since there was no universal suffrage in Hong Kong at present, the remark “係時候普選啦” (it’s time for universal suffrage) in all versions would reasonably and likely be understood as a call for a change in the existing election system. The BA also considered that the advertisement sought to promote a political message (“記住嚟維園參加普選大遊行”) (remember to join the March for Universal Suffrage at the Victoria Park). Taken together, the BA concluded that the advertisement under complaint was clearly an “advertisement of a political nature”.

     Paragraph 28 of the Radio Advertising Code stipulates that – 

      “No advertisement of a political nature shall be broadcast except with the prior approval of the BA.”  
     Further, paragraph 4 provides that the rules in the Radio Advertising Code should be applied in spirit as well as in letter. In this case, the broadcasting of the advertisement under complaint without the prior approval of the BA constituted a breach of paragraph 28 above-mentioned.  

Other Observations

     With regard to CR’s handling of the advertisement, the BA noted the remarks by a CR programme host in his audio column on the advertisement and another CR programme “Night Rider 18” (十八仝人愛落區) sponsored by the Democratic Alliance for the Betterment and Progress of Hong Kong (DAB). The BA considered that the programme host held a senior management position in CR and had been defending in public the position of CR in respect of the complaint cases. The programme host did not make any remarks to caution the audience that his personal views were distinct from the official stance of CR. Had CR intended to dissociate the views of the programme host in his audio column with that of CR’s official position, CR should have sought or offered clarification in public. CR did not offer anything to that effect. The BA observed that as a licensee, it was CR’s duty at all times to exercise prudence in ensuring that the contents of the material delivered on CR’s licensed services comply with the BA’s Code. CR’s decision to broadcast the advertisement under complaint (which is now found to be in contravention of the Radio Advertising Code) without BA’s prior approval indicated that CR had not taken its responsibility to ensure compliance with the BA’s Codes of Practice seriously.

Other Allegations

     All other allegations were not substantiated.  
Sanction
     Having regard to all the circumstances of the complaint case, the BA decided to impose a financial penalty of $30,000 on CR for breach of paragraph 28 of the Radio Advertising Code.  
Case 2 – Radio Programme “Night Rider 18” (十八仝人愛落區) broadcast on Channels 1 and 2 of the CR on 1 May and 8 May 2010 

     901 members of the public complained about the first and the second episodes of the radio programme “Night Rider 18” (十八仝人愛落區) broadcast on 1 and 8 May 2010 (the sponsored programme). The complainants made a number of allegations against the programme, most of which were directed at the first episode. The main allegations were –

(a) the programme which was sponsored by the Democratic Alliance for the Betterment and Progress of Hong Kong (DAB), which was commonly known to be a political party, promoted the interest of the organisation and its members appearing in the programme, thus constituting political advertising which is prohibited on radio unless prior approval has been given by the BA; and
(b) the sponsored programme contravened the requirements for programme sponsorship, viz. there was no clear announcement of the programme sponsorship and the frequent references to the organization or its members in the programme obtruded on programme interest or entertainment.
     In line with the established practice, the BA had considered the complaint case in detail, including the representations of CR and the DAB. The BA’s findings are set out below.  
BA’s Findings

Paragraph 50 of the Radio Code of Practice on Programme Standards (Radio Programme Code) and 

     According to paragraph 50 of the Radio Programme Code -

      “if any programme, or part of a programme, is sponsored, supplied or suggested by an advertiser, clear announcements to this effect should be made.”  
     The BA noted that the said CR programme was sponsored by the DAB. However, CR had not arranged any clear announcement to this effect. The BA ruled that there was a breach of paragraph 50 of the Radio Programme Code.

Paragraph 28 of the Radio Code of Practice on Advertising Standards (Radio Advertising Code)

     Paragraph 5(a) of the Radio Advertising Code
 defines advertisement or advertising material as, inter alia, any material included in a licensed service which is designed to promote the interests of any organization.

     Paragraph 28 of the Radio Advertising Code states that “no advertisement of a political nature shall be broadcast except with the prior approval of the BA”. Further, paragraph 4 provides that the rules in the Radio Advertising Code should be applied in spirit as well as in letter.

     Having carefully considered the facts of the case, the BA concluded that the two episodes of the Night Rider 18 programme had the objective effect of promoting the image and interests of DAB, and as such amounted to an “advertisement” under the Radio Advertising Code, and constituted “advertisements of a political nature”.


     The CR had broadcast the two episodes in question (which were found to constitute “advertisement of a political nature”) without the prior approval of the BA, the BA ruled that a breach of paragraph 28 of the Radio Advertising Code established.

     With regard to CR’s handling of the programme, the BA noted the remarks by a CR programme host in his audio column on the sponsored programme concerned and the advertisement for “March for Universal Suffrage” (“普選大遊行”廣告). The BA considered that the programme host held a senior management position in CR and had been defending in public the position of CR in respect of the complaint cases. The programme host did not make any remarks to caution the audience that his personal views were distinct from the official stance of CR. Had CR intended to dissociate the views of the programme host in his audio column with that of CR’s official position, CR should have sought or offered clarification in public. CR did not offer anything to that effect. The BA observed that as a licensee, it was CR’s duty at all times to exercise prudence in ensuring that the contents of the material delivered on CR’s licensed services comply with the BA’s Code. CR’s decision to broadcast the programme under complaint (which is now found to be in contravention of the Radio Advertising Code and the Radio Programme Code) and its decision to broadcast the concerned episodes of the programme without BA’s prior approval indicated that CR had not taken its responsibility to ensure compliance with the BA’s Codes of Practice seriously.
Other allegations 

     All other allegations against the two episodes were not substantiated. 
Sanction

     Having regard to all the circumstances of the complaint cases, the BA decided to impose a financial penalty of $30,000 on CR for breach of paragraph 50 of the Radio Programme Code and paragraph 28 of the Radio Advertising Code.










� The advertisement was broadcast basically every other hour with a time check for a total of 64 times during the week from 26 April to 2 May 2010.


� The complainants considered that the advertisement misled listeners that it was time to have the universal suffrage implemented, that joining the march would have the universal suffrage implemented, that the Central Government did not offer the right of universal suffrage to Hong Kong, that the LegCo Member’s viewpoint was generally accepted by the public, and that a request could be entertained by joining a march.


� Paragraph 5(a) of the Radio Advertising Code provides “Advertisement or advertising material means any material included in a licensed service which is designed to advance the sale of any particular product or service or to promote the interests of any organization, commercial concern or individual, whether by means of words and/or sound effects (including music) and whether in the form of direct announcements, slogans, descriptions or otherwise, as well as any promotional reference in the course of a programme to any products or services.”





PAGE  
6

