-  4  -

 Appendix

Case 1 – Television Programme “Seed of Chucky” (娃鬼怪嬰) broadcast on the World Channel of Asia Television Limited (ATV) on 7 June 2010 at 9:00pm-11:00pm

Four members of the public complained about the television programme “Seed of Chucky” (娃鬼怪嬰).  The substance of the complaints was that the feature film contained bloody and sexually explicit portrayals which were gross, violent, disgusting and unsuitable for broadcast at the scheduled time when children could easily access it.

BA’s Findings


In line with the established practice, the Broadcasting Authority (BA) had considered the complaint case in detail, including the recommendations of its Complaints Committee and the representations of ATV.  The BA’s findings are set out below.

The BA noted that –

(a) 
the programme was a horror film broadcast at 9:00 pm about a demonic doll couple trying to take up the bodies of human beings as their own by brutal killing.  It was classified as “PG” (Parental Guidance Recommended) and prior to its broadcast, both visual and audio warnings that it contained scenes of horrifying nature and undesirable language were provided; and

(b)
the film included violent and sadistic depictions and there were also suggestive portrayals of a sexual nature.

The BA considered that – 
(a) 
the film under concern was a gory film with a theme on evil and brutal vengeance.  It featured gruesome killing of some humanized dolls for violence sake.  The film was a horror film of a violent nature; 

(b) 
the movie was disturbing and was unsuitable for broadcast at 9:00 pm even with a “PG” classification given that there might still be a lot of children watching television with parents at the scheduled time;

(c) paragraph 8 of Chapter 6 of the Generic Code of Practice on Television Programme Standards (TV Programme Code) stipulates unambiguously that feature film and telemovies of a violent nature should not be scheduled before 9:30 pm.; and
(d) 
the broadcast of the movie at the scheduled time was thus in violation of paragraph 8 of Chapter 6, and paragraphs 4, 4(a) and 4(c) of Chapter 8 of the TV Programme Code.  

Decision



In view of the above, the BA considered the complaints justified and decided that ATV should be warned to observe more closely the relevant provisions in the TV Programme Code.

Case 2 – Radio Programme “Night Rider 18” (十八仝人愛落區) broadcast on the CR1 and CR2 Channels of Hong Kong Commercial Broadcasting Company Limited (“CR”) on 15, 22, 29 May and 5 June 2010 at 2:00am-6:00am




  Eight members of the public complained about the third to sixth episodes of the radio programme “Night Rider 18” (十八仝人愛落區) (“the Programme”).  The main allegation was that the Programme sponsored by the Democratic Alliance for the Betterment and Progress of Hong Kong (“DAB”) had promoted the interest of the DAB, a political party, and its members appearing in the Programme, thus constituting political advertising which should not be broadcast except with the prior approval of the BA and that there was no clear distinction between the Programme and an advertisement. 

BA’s Findings


In line with the established practice, the BA had considered the complaint case in detail, including the recommendations of its Complaints Committee and the representations of CR and the DAB.  The BA considered the present complaint case justified in that CR had broadcast the four relevant episodes of the Programme, which were “advertisements of a political nature”, without seeking prior approval of the BA and CR had failed to arrange clear announcement on the DAB’s sponsorship of the Programme.  CR was thus in breach of paragraph 28 of the Radio Code of Practice on Advertising Standards (“Radio Advertising Code”) and paragraph 50 of the Radio Code of Practice on Programme Standards (“Radio Programme Code”).  

In terms of sanction, the BA had already imposed a financial penalty of $30,000 on CR in respect of the first two episodes of the Programme and CR had suspended the remaining episodes from 14 August 2010 upon receipt of notification of the BA’s decision.  The BA considered that the earlier sanction had already sent a clear signal to CR and the public on the proper broadcasting standards.  Since the breaches relating to the third to sixth episodes of the Programme were the same in nature as those relating to the first two episodes, and since CR had accepted BA’s ruling and suspended the programme at the earliest opportunity, the BA agreed that a further sanction on CR would not be called for. 
Decision

The BA decided that the relevant aspects of the complaints were justified but no further sanction need be imposed against CR. 









PAGE  

